Simbioz ümumi olaraq birlikdə
yaşamaq mənasını verir.Psixiatriada 2 insan arasında həddindən artıq bağlılıq
(asılılıq) və qarşılıqlı bir-birindən istifadə etmək və ya tərəflərdən birinin
yaşamaq üçün parazit kimi digərindən istifadə etməsiylə yaranan münasibət
növüdür.
Bu termin həm də körpənin
inkişafında anasına tam olaraq bağlı olduğu və bu səbəbdən də nə fiziki nə də
ruhən özünü anasından ayrı görmədiyi bir mərhələ üçün də istifadə olunur.
Normal qəbul olunan bu mərhələni keçə bilməmək ağır patologiyalara gətirib çıxarır.
Yenidoğulan körpənin anadan asılı olduğu mərhələ var. Bu mərhələnin olması
ehtiyaclardan qaynaqlanır. Yenidoğulan körpə ehtiyaclarını ancaq ağlayaraq dilə
gətirir və bu ehtiyaclarının qarşılanması üçün başqalarına ehtiyacı vardır.Bu vəziyyət
körpənin anadan asılı bir münasibət yaşamasına yəni simbioza səbəb olur.Məhz bu
nöqtədə simbioz mütləq qurulması lazım olan münasibətdir. Ancaq simbiotik
münasibətin uşağın 3 yaşına doğru azadlığını,sərbəstliyini qazanması ilə
sonlandırılması lazımdır.Bizim cəmiyyətdə, ailələrdə xüsusən bu münasibətin
böyük yaşlarda da davam etdirildiyini görürük. Məsələn:valideynlərin
uşaqlarının yeməklərini bitirdiyi halda onların daha çox yeməklərinin lazım
olduğunu düşünməsi,gecə yatan uşağın üşüyəcəyini düşünərək artıq yorğandan
istifadə etməsi,özlərinin uşaqlarını daha qalın geyindirmədikləri vəziyyətdə xəstələnəcəklərini
düşünməsi,yaxşı bir evlilik üçün mütləq özlərinin seçdiyi biri ilə evlənməsini
istəmələri,ana atanın uşağı üçün seçdiyi işdə və sənətdə uğurlu olacağını
düşünməsi və sair.Bütün bu misallar simbiotik münasibəti davam etdirən
valideynlərin uşaqlarını sərbəst buraxarlarsa onların özlərini idarə edə bilməyəcəkləri
inancına,düşüncəsinə malik olduğunu göstərir.Qərb cəmiyyətində isə valideynlər
uşaqların bəlli yaşdan sonra öz ayaqları üzərində durmaqları üçün onları dəstəkləyirlər.Özləri
çalışıb özlərinin maddi həm də mənəvi ehtiyaclarının ödəməyi öyrənirlər.Hər
iki həm qərb həm şərq cəmiyyətlərinə baxdığımızda müsbət və mənfi cəhətləri gör
bilərik.Qərb mədəniyyətində uşaqlar öz həyatlarını özləri müəyyən etmələri
yolunda ailələri tərəfindən dəstəklənməsi bəzən ailə bağlarının qopması müşahidə
olunur.Bizim cəmiyyətdə də 25- 30 yaşlarına qədər bütün ehtiyacları qarşılanan
məhsuliyyətlərini və vəzifələrini yerinə yetirə bilməyən ana,atadan asılı amma
ailə bağlarının qüvvətli olduğu fərdlər yetişdiririk.Simbiotik münasibətin təhsilə
olan təsiri ilə bağlı misallar versək:məktəbə yeni gedən uşağın ana,atası ilə
sinifə girmək istəməsi,şagirdin özünə gələcək işini seçərkən ana,atasının təsiri
və təzyiqi ilə davranması və sair misallar hamımızın yaşadığı və ətrafında
şahidi olduğu hadisələrdir.Burda da vəziyyət valideynlərin uşaqların özbaşına qərar
verə bilməyəcəyi ya da səhv qərarlar verəcəyi ilə bağlı inanc və düşüncələrdən
qaynaqlanır.
Uğur inkişaf mərkəzinin mütəxəssisi
psixoloq Nərgiz Qaravəliyeva
0 rəy :
Yorum Gönder